hmm film ide,.. hehe FI kommer blacklista mig!

Jag har funderat en hel fucking del på hur det kan komma sig att i många fall killar pekas ut som idioter och kvinnan som något slags "högdjur"
Jag gillar att se på mig o min festmö som jämlikar, vi båda jobbar, hon kännar tillomed bättre än va jag gör. Inga lässenheter där för jag vet att hon inte tar det som någon slags överhöghets grej.
jag vet att i väldigt många fall så kränks kvinnor på arbetsplatsen, å påväg hem o sedan i hemmet av den bittre mannen.
visst finns sådana exempel  men nu skall jag inte prata om sådant.

jag tycker inte att det finns någon direkt skillnad emmelan könen dock finns det en hel del grejer som killar inte kan och som tjejer ibland tar till fördel.
tillexempel så kan tjejer skylla bort dåligt humör på massa grejer, jag själv har jävligt dåligt temprament men jag kan stå för det och försöker lägga band på mig själv för det.
sen en annan grej är att olika " Girl pover filmer" som finns tycker jag är diräkt kränkande.
Jag menar ta tillexempel " John tucker must die" som hyllatas.. att ge en kille östrogen och ta bort hans manlighet är en av det hemskaste grejer som man kan göra mot en man , ovfriviligt. om mannen själv känner att han vill bli kvinna så visst, jag har en bekant som gjort det valet och jag ser ingen nakdel med detta. dock att göra det emot mannens både vilja och även bakom hans rygg bara för att han har legat med 3 brudar,  låvat dem världen och sedan dissat dem då kan vi alla andra killar fråga oss, ska vi införa kemisk kastrering eller ge alla tjejer som ligger med 200 killar som trodde att de hittat någon som det kunde älska, leva med eller bygga en ordenklig framtid med, som antagligen tar det jävligt hårt, vet att många killar gör samma grej men jag tycker att det straffet som Johon får i den filmen är sjukt och omänskligt.

jag skulle villja se en omvänd film med en riktig bitch slampa som får anabola och blir så sjukt manlig att hon slutar som quaterback i skolans lag eller liknande, dock skulle denna film alldrig släppas på bio , av en änkel andledning.
Ni , inte alla men många, kan fan inte ta er egen medicin i frågan.
detta stör mig något otroligt.
Jag älskar kvinnor , Sandra och mina vänninor kan intyga , men de som tjejer som inte skulle kunna ta att en man satt i teve och sa att alla kvinnor är djur som en av de topp politikerna i Fi satt i morgon soffan eller vafan de va för pogram och sade om oss män , ni bör tänka över era väderingar.

Kvinnor ni e bäst i många fall! och Jag kommer alldrig sluta älska er, jag menar jag fördes till jorden av en kvinna. en kvinna kommer föra mina barn till jorden en dag, Sandra =) your the chosen one.

Jag tänkte bara säga det att om jag får några inlägg om att jag är en överstittande masn buffel eller liknande så kan jag säga, Jag bryr mig ej och om ni reagerar på ett sådant sett är det ert problem och då har jag haft rätt med mitt blogg inlägg!

Jag är Humanist, jag är inte för ett patriarkat. jag kommer inte tvinnga någon dotter att klä sig i rosa, (vilket är en färg som passar mig)

så ta o tänk lite. det är hela mitt budskap, inte negativt laddat alls, bara som det är enligt min mening.

Carpe diem
Veritas Vos Liberbabit
// Dr bombay!

Kommentarer
Postat av: Sabina

Åh gud Jacob. Jag började skriva en kommentar här om hur mycket jag höll med dig. Men det blev en halv novell! :P Men jag håller med dig på den här punkten. Det är så pinsamt med tjejer som tror att de kan bete sig hur som helst mot killar och när han väl säger ifrån (eller gör slut) känner de sig kränkta eller blir skitsura för att ingen förstår hur hon känner. Vad finns det att förstå? Skärp dig kvinna! För tusan. Och Alla Är Olika, som individer. Vi delar in allting i fack alldeles för ofta, det är alltid vad man kan och inte kan och när man vill bryta de normerna så blir man ifrågasatt, inte direkt men sådär fint och anomnymt som vi speciellt i sverige är så bra på. det är ingen skillnad mellan kön, det är vi som gör dem. Hur som helst. vi hörs någon dag!



Kram

2009-07-17 @ 18:08:26
Postat av: Mickan

Jag håller med dig Jacob, som så många gånger förr.

Att skylla på sitt kön eller gömma sig bakom "alla tjejer gör så" eller något liknande är skam.



Sedan att det finns både män och kvinnor som beter sig som riktiga odjur, det finns inga tvivel om.

Och visst finns det vissa könsroller. - det är exempelvis lättare för en tjej att komma undan med fysiska saker, kvinnors kroppar är tempel i väldigt mångas ögon, och det är lättare för killar att komma undan med emotionella saker, "han är en kille, han fattar inte att du blir sårad".



Jag tycker alla ska inse att okej, fysiskt sett är vi olika, men det som gör Dig till just DIG är inte att du har något hängande mellan benen.



over and out!



Puss o kram // Mickan

2009-08-19 @ 16:45:47
URL: http://michaelasaell.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0